Porodična poslovna mreža stigla u region

Internacionalna neprofitna organizacija – Porodična poslovna mreža (Family Business Network Adria), 12. septembra je zvanično najavila svoje prisustvo na području Srbije i zemalja u regionu.

Porodična poslovna mreža stigla u region Family Business Network Adria Internacional privredna komora srbije porodnična firma preduzeća povezivanje trgovina maloprodaja srbija timp portal
foto: FBN Adria
Ova neprofitna i nepropisna organizacija osnovana je 1989. godine sa sedištem u Lozani i objedinjuje 16.000 pojedinačnih članova, iz više od 4.000 porodica širom sveta.
Generalni direktor FBN Internacional, Alexis du Roy de Blicquy, izrazio je zadovoljstvo zbog dolaska mreže na naše i tržište regiona, ukazujući na činjenicu da FBN Adria skoro trideset godina pruža podršku porodičnim preduzećima, nudeći im prostor za učenje, razmenu informacija, iskustava i primere dobre prakse.
„Verujemo da će porodičnim firmama u Srbiji razmena informacija i iskustava sa firmama koje se bave istom ili sličnom delatnošću širom sveta biti podsticaj za dalji napredak u poslovanju, stoga je saradnja sa Privrednom komorom Srbije od velikog značaja za sprovođenje aktivnosti naše kompanije“, dodao je on.
“Ako imamo u vidu da u našoj zemlji postoji oko 80% preduzeća u porodičnom vlasništvu, jasno je da je ova fuzija od strateškog značaja za razvoj i stabilnost svih ekonomskih sistema. Aktivnim delovanjem na ovom polju želimo da podržimo sve one koji na bilo koji način učestvuju u realizaciji porodičnog poslovanja i skrenemo pažnju javnosti na njihov značaj”, istakao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
„Ne postoji posao koji se radi sa više strasti i entuzijazma od porodičnog. Svesnost da radite za sebe i generacije koje slede predstavlja jedinstveni izvor snage. Uz sve prednosti koje nudi porodično poslovanje njegovo pokretanje i razvijanje često jeste teško, ali na kraju dana neminovno osećate ogromno lično zadovoljstvo. Neretko se dešava da porodično poslovanje nastave deca ili unuci te je prenošenje znanja o upravljanju poslovanjem može povezati porodicu na jedan novi način“, rekao je Davor Jakulin, Predsednik udruženja FBN Adria.
Tokom panel diskusije na kojoj su pored Davora Jakulina i Marka Čadeža učestvovali i Blaž Brodnjak, predsednik Uprave NLB d.d. i Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group centralna tema bila je jačanje porodičnih preduzeća u regionu u cilju ostvarivanja međunarodne konkurentnosti, prenosa znanja i iskustava na generacije koje dolaze.
„Smatram da su porodične firme najžilaviji i najodrživiji deo srpske privrede, koji proizvodi veliki procenat dodatne vrednosti, posebno imajući u vidu njihovu veličinu. Potrebno je da se mladi ljudi u Srbiji ohrabre na preduzetništvo, ugledajući se na uspešne primere iz prakse“, istakao je Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group.