Sve veći broj marketa naplaćuje plastične kese

Kako bi uticali na smanjenje zagađenja životne sredine, sve veći broj prodavnica u našoj zemlji odnedavno naplaćuje plastične kese. Iako njihova cena nije velika, preporučuje se da kupci sa sobom nose platnene torbe, izbegavaju korišćenje ovih kesica i na taj način brinu o svojoj okolini.

plastične kese naplata plastičnih kesa maxi tempo shopngo lidl srbija roda idea dis univerexport gomex persu cena 2 dinara platnene torbe prodavnica supermarket trgovina maloprodaja srbija timp portal
foto: Ilustracija
Kada je reč o prodavnicama velikih trgovinskih lanaca, prvi su sa naplatom počeli Shop&Go marketi. Tako od aprila meseca, kupci u ovim radnjama moraju da izdvoje 2 dinara za jednu kesicu. Od 16. jula plastične kese naplaćuju i Maxi supermarketi po istoj ceni. Nešto više, tačnije 5 dinara, potrebno vam je za jednu kesicu u Tempo hipermarketima.
I kompanija Mercator-S odlučila se na ovaj korak. Od 18. jula Roda i Idea marketi počeli su da naplaćuju plastične kese. U ovim radnjama ćete morati da spremite po 2 dinara za svaku kesicu.
I kompanija Univerexport počinje sa naplatom plastičnih kesa. Od 26. jula, njihova cena biće 2 dinara a sve do 26. avgusta, ovaj trgovinski lanac će za svaki račun na kom se ne nalazi plastična kesica donirati 2 dinara nacionalnom udruženju za decu obolelu od raka – Nurdor. Time se, kako navode, motivišu njihovi kupci da u kupovinu krenu sa svojim platnenim trobama.
Ukoliko kupujete u Gomex marketima, na kasi će vam za svaku biorazgradivu kesicu biti naplaćeno 2 dinara. Ista situacija dočekaće vas i u PerSu prodavnicama u kojima se od 16. jula biorazgradive kesice naplaćuju takođe 2 dinara.
Kako nas u narednom peroidu očekuje otvaranje i prvih Lidlovih marketa u Srbiji, upitali smo predstavnike ovog trgovinskog lanca da li će se i u njihovim diskontima plastične kese naplaćivati.
„Različite inicijative u društveno odgovornom poslovanju Lidla se odvijaju pod sloganom „Na putu prema sutra“, koje uključuju i brigu o životnoj sredini. U skladu sa tim, u više od 10.000 naših prodavnica širom Evrope, plastične kese se ili prodaju ili su u potpunosti izbačene iz upotrebe i zamenjene papirnim.
Pokazalo se da je upravo simbolična naplata plastičnih kesa najuspešnija mera za njihovu racionalniju upotrebu, pa Lidl razmatra i ovu opciju kako bi podržao čistije okruženje u Srbiji“, istakli su za naš portal iz kompanije Lidl Srbija.