Da li Srbi više vole domaće ili strane brendove?

Na policama marketa svakoga dana pojavljuje se sve više proizvoda domaćih ali i svetskih brendova. Stoga je kompanija Nielsen nedavno sporovela online istraživanje čiji rezultati ukazuju na to da kupci sve više daju prednost artiklima globalnih brendova naspram lokalnih proizvoda.

nielsen-online-istraživanje-kupci-u-srbiji-domaći-lokalni-proizvodi-globalni-proizvodi-brendovi-kupovina-mlečni-proizvodi-čak-kafa-voda-trgovina-maloprodaja-srbija-timp-portal
foto: Ilustracija, Pixabay
Ovo globalno online istraživanje sprovedeno je od maja do juna 2017 godine, a u njemu je učestvovalo preko 31.500 ispitanika iz 63 države u Evropi, Aziji, Latinskoj i Severnoj Americi i Africi.
Prema podacima koji se odnose na Srbiju, ispitanici iz naše zemlje izjasnili su se da su mlečni proizvodi kategorija proizvoda koju više vole da kupuju od lokalnih proizvođača. Razlog tome je, najverovatnije, briga o njihovoj svežini.
Kada odlučuju o kupovini proizvoda domaćih brendova, srpski kupci najčešće biraju mlečne proizvode, vodu, kafu i čaj dok se na dnu liste nalaze proizvodi za negu lica i oralnu higijenu. Ispitanici iz Srbije rekli su i da u lokalnim prodavnicama najviše vole da kupuju sveže voće i povrće.
,,Svi podaci iz ovog, i naših prethodnih istraživanja, ukazuju na to da se događa snažna promena u preferencijama i ponašanju kupaca u pravcu kupovine proizvoda globalnih brendova. Na taj trend najviše utiču procesi globalizacije i povezanosti. S druge strane, primetan je osećaj privrženosti domaćim brendovima kada je reč o hrani koja ne može dugo biti sveža”, istakla je Jelena Despotović iz kompanije Nielsen.