Međunarodni dan potrošača obeležen u pančevačkom DIS-u

Međunarodni dan potrošača – 15. mart, obeležen je u pančevačkom DIS marketu koji je tom prilikom obišao i potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.

Međunarodni dan potrošača obeležen u pančevačkom DIS-u
foto: DIS
“U poslednjem izveštaju Evropske komisije istaknuto je da je Srbija u zakonodavnoj oblasti zaštite potrošača u skladu sa svim međunarodnim standardima. Nama preostaje da praktično primenjujemo te zakonske odredbe i da jačamo svest o značaju zaštite potrošača”, rekao je ministar.
On je ovom prilikom istakao da i trgovci, a ne samo potrošačke organizacije, imaju veliku ulogu u zaštiti potrošača.
“Trgovci se bore da očuvaju svoje klijente, stoga često izlaze u susret njihovim zahtevima, posebno povodom prigovora i reklamacija. Kompanija DIS je jedna od vodećih u njihovom brzom rešavanju”, dodao je Ljajić.
U našoj zemlji je tokom 2016. godini podneto 16.400 potrošačkih prigovora što je za oko 1.900 više nego u 2015. Ovaj podatak govori o činjenici da su potrošači u Srbijii postali bolje informisani o svojim pravima.
Najveći broj prigovora u odnosio se na sportsku obuću – oko 25 odsto, oko 12 odsto na mobilne telefone, sedam na računare, šest na belu tehniku i po četiri odsto na televizore i nameštaj. Novim Zakonom o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, organizacije potrošača dobile su veća prava ali i mogućnost da zastupaju interese potrošača, pokreću mere zabrane kao i da ukazuju na nepoštenu poslovnu praksu.