Sve više ljudi u Srbiji plaća beskontaktno

Da se broj beskontaktnih plaćanja u našoj zemlji povećava iz godine u godinu pokazuje najnovije istraživanje Masterindex Srbija, prema kome je broj aktivnih korisnika beskontaktnih plaćanja u našoj zemlji porastao sa 12% u 2016. na 35% u 2017 godini.

masterindex-srbija-istrazivanje-pokazalo-da-se-platne-kartice-svakodnevno-koriste-u-trgovini-mastercard-srbija-rezultati-debitne-kreditne-kartice-kupovina-jelena-ristic-trgovina-maloprodaja-srbija-timp-portal
foto: Ilustracija
Studija koja je sprovedena na reprezentativnom uzorku od 1.000 aktivnih korisnika kartica, pokazala je da skoro polovina ispitanika (47%) starosti između 25 i 34 godine plaća beskontaktno dok samo 18% pripadnika populacije starije od 60 godina koristi ovu platnu tehnologiju. Najaktivniji korisnici beskontaktnih kartica tokom protekle godine bili su stanovnici Beograda (43%) a zatim oni koji žive u Vojvodini i Centralnoj i Zapadnoj Srbiji (po 32%).
Beskontaktna plaćanja obavljaju se prislanjanjem kartice na čitač na kasi. Sam proces je brz zbog čega se potrošači najčešće odlučuju za ovakav vid plaćanja u supermarketima (60%), benzinskim pumpama (40%), lokalnim marketima (33%) i drogerijama i parfimerijama (33%).
MasterIndex Srbija takođe ističe da je više od polovine korisnika kartica zainteresovano da njihov mobilni telefon postane i platni uređaj. Oni smatraju da su beskontaktna plaćanja mobilnim telefonima brža od korišćenja gotovine ili standardnih kartica i laka za upotrebu. 62% ispitanika bi karticama putem mobilnog telefona najčešće plaćalo komunalne račune, 60% njih bi telefonom plaćalo u supermarketima i prodavnicama dok bi 34% anketiranih volelo da modernizuje kupovinu odeće i obuće.
„Ovo istraživanje potvrđuje da korisnici platnih kartica u Srbiji vide beskontaktno plaćanje kao svakodnevnu platnu metodu. Uočeno je da 42% ispitanika koji koriste kartice makar jednom nedeljno poseduju i koriste beskontaktne kartice najčešće zbog brzine, jednostavnosti i dodatnog nivoa zaštite“, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.