Porast elektronske trgovine u Srbiji

Elektronska trgovina u Srbiji beleži konstantan rast, a koliko je ona važna za mala i srednja preduzeća i šta im je potrebno da bi se u online svetu dobro predstavili na globalnom tržištu, bile su neke od tema na radionici „Da posao klikne“, u organizaciji Privredne komore Srbije i uz podršku kompanije DHL International Beograd.

internet kupovina putem interneta online prodavnica internet prodavnica prodaja putem interneta elektronska trgovina online shopping hrana odeća obuća trgovina maloprodaja srbija timp portal
foto: Arhiva, Pexels

Ukupan promet e-trgovine u svetu je 1,8 biliona dolara a u 2019. se predviđa da će nešto više od dva biliona dolara.

Najveće učešće imaju Kina i Amerika a zatim ih slede Velika Britanija, Japan i Nemačka.

Iz Provredne komore kažu da, kada je u pitanju elektronska trgovina kod nas, kaskamo za Evropom i da smo u grupi sa Bugarskom, Crnom Gorom, Kiprom.

“U poslednje vreme se popravlja se situacija, ali i dalje postoje ključne prepreke – nepoverenje korisnika, kao da je nepostojeći bezlični prodavac, cena dostave, plaćanje carine ili pdv-a za robu iz inostranstva, vreme isporuke i jaka prisutnost konkurencije u tradicionalnim prodavnicama“, istakla je Sanja Mrđovic iz Privredne komore Srbije.

U 2018. godini promet u e-trgovini u Srbiji bio je 319 miliona dolara a očekuje se da će ove godine on biti 354 milona dolara.

Korisnici e-trgovine, njih 89% kupuje preko računara a samo četiri odsto putem mobilnog telefona.

49% korisnika interneta nikada nije kupilo onlajn, 82% preduzeća ima svoj veb sajt, 23% je primilo porudžbine preko interneta a 40% preduzeća naručivalo.